354 keer bekeken

Daan Schuurmans blikt terug

• vrijdag 09 november 2007 @ 12:00
    #
    reactie op (#) ralph26
    .
  • vrijdag 09 november 2007 @ 09:52
    #

''Veel van wat je Anton met zijn kar hebt zien uithalen heb ik zelf gedaan. Ik heb echt genoten van Anton, de leukste schoft van Nederland. En er zullen ongetwijfeld ook trekjes van hem in de gentleman-detective zitten (red.er waren toendertijd plannen om Daan Schuurmans zijn eigen detective-serie te geven). Living in the fast lane, de snelheid van dat karakter en zijn kwetsbaarheid. Het feit dat die jongen wel heel veel van zijn meisje hield.''

'' Anton heeft mijn hele leven op zijn kop gezet destijds. We waren 80 รก 90 uur per week aan het draaien en een geluidsman waarschuwde me toen nog dat ik bijna alleen als Anton ging denken. Omdat ik zo in dat karakter zat. The guy you love to hate- de kerel waar je zo van houdt omdat je hem haat. Nederlandse mannen waren fan van Anton om zijn ongeremdheid, geen regel waar hij zich aan stoorde, geen grens die hij niet schond. Geweldig. Ik kan je trouwens ook nog een geheimpje vertellen. Als 'Westenwind' volgend jaar stopt (red. Westenwind is inmiddels gestopt), is Anton weer terug. En hij zit zelfs in het allerlaatste shot in de allerlaatste scene, daar ben ik wel trots op."

Bron: Telegraaf 21/12/02

"Het leukste wat ik tot nu toe heb mogen doen was Westenwind. We waren allemaal jong: de camera- en geluidsmensen, belichters, acteurs, Johan Nijenhuis zelf. We waren allebei ontzettend ambitieus, hadden net een jaar ervoor onze vader verloren. Het was alsof we met Playmobil aan het spelen waren. Johan had het piratenschip en ik mocht er op om er een feest van te maken. En alles op locatie, met die grote havens, gaaf! Binnen de kortste keren een miljoen kijkers. En ik had een heerlijke rol: een psychotisch jongetje dat overal mee weg komt. Vroeger thuis maakte ik zelf filmpjes met een videocameraatje op een ladder, deed de make-up, verkleedde me met een kussen voor mijn buik...... En nu stond ik op een set met allemaal mensen die voor me zorgden!'

Bron: Vara Tv Magazine 05/10/07

gewijzigd op 9 november 2007 17:06 door RALPH26
    Gewijzigd op 2007-11-09 12:00:00